kan ik je helpen
Franken vertelt

“Neen, je kan mij niet helpen!”

In een schoenenzaak wil ze nog wel eens werken, die “Kan ik je helpen?”-vraag, maar op een beursstand heb je u er baat bij om met een sterkere opener voor de pinnen te komen. Een vraag die zonder omwegen peilt naar de concrete interesses van de bezoeker die voor je staat. Een vraag die aangeeft dat je één en al luisterbereidheid bent. Dus: “Wat brengt je op deze beurs?” of “Wat stond er deze morgen op jouw agenda?” of “Wat is er je opgevallen tijdens je bezoek?”

In plaats van een gortdroge ‘ja’ of ‘neen’ antwoordt de bezoeker op dit soort vragen met waardevolle informatie over wie hij of zij is, wat hij of zij belangrijk vindt en wat zijn of haar verwachtingen zijn. En dat is precies wat jij nodig hebt om te achterhalen wat je eventueel voor elkaar kunt betekenen.

Tell me more, tell me more?

Heb je een vraag, bedenking, opmerking, idee?
Laat het ons weten! Wij luisteren graag naar jouw verhaal.

Almost there!