diphano
Franken vertelt

Hoe slim is jouw showroom?

Voor zowat elk bedrijf dat producten maakt en verkoopt, is de toonzaal een aanzienlijke, maar onmisbare investering. De klant-in-wording wil op een rustige manier nader kennismaken met het product en zijn mogelijkheden en zo een nieuwe stap zetten in de richting van een overtuigd ‘ja, ik koop het!’ Franken heeft gaandeweg een aanzienlijke expertise opgebouwd als inrichter van ‘slimme’ showrooms. En dit is wat we met slim bedoelen:

  • Dramatische opbouw: Een meeslepend verhaal en een goeie mop hebben één ding gemeen: een dramatische opbouw. De inhoud wordt in stapjes aangereikt en elke stap prikkelt de lezer, kijker of bezoeker om de volgende stap te ontdekken. Ook een showroom laat zijn geheimen in stapjes los: eerst ontdekt de bezoeker een deel van het productaanbod, daarna een ander deel, daarna nog een ander deel. Architecturale interieurelementen in een showroom dienen niet alleen om een bepaalde sfeer te creëren, maar ook om de bezoeker te sturen langs de verschillende fases van zijn of haar ontdekkingstocht.
     
  • Tweemaal uitnodigend: Dat een showroom gastvrij en uitnodigend moet zijn, spreekt voor zich. Elke bezoeker moet zich welkom voelen en ook tijdens het verblijf in de showroom moet het VIP-gevoel domineren. Een kleine cateringhoek met koffie en een frisdrankje, voldoende fysieke en visuele rustplaatsen om even te gaan zitten en de indrukken te laten bezinken… Daarnaast moet de showroom ook uitnodigen om in interactie te treden. Voelen, proeven, horen, ruiken… Hoe meer zintuigen bespeeld worden, hoe blijvender de indruk. In een showroom moeten de drempels tussen de bezoeker en de producten daarom zo laag mogelijk gehouden worden.
     
  • Moduleerbaar: Alles verandert, - en jouw productassortiment nog het snelst. In een slimme showroom kunnen makkelijk producten toegevoegd of weggehaald worden zonder dat het hele concept in duigen valt. Dankzij een modulaire opbouw kan je voortdurend het productaanbod wijzigen en is het concept van de showroom future proof. Volgt jouw productaanbod het ritme van de seizoenen? Met enkele kleine aanpassingen creëer je een thematische omgeving zonder dat de look & feel van het geheel verandert.
     
  • Duurzaam: Weggooien is nooit de beste oplossing. In een slimme showroom krijgen spullen die voor jouw beursstand op maat gemaakt werden een tweede leven. Hoge en lage tafels, kasten en displays, displays en stalenbibliotheken… Dankzij een goeie briefing – waarbij de beursstand en de showroom tegelijk aan bod komen – kunnen we al die unieke stukken perfect in beide ontwerpen integreren, verkleinen we de afvalberg en houden we het kostenplaatje onder controle.
Tell me more, tell me more?

Heb je een vraag, bedenking, opmerking, idee?
Laat het ons weten! Wij luisteren graag naar jouw verhaal.

Almost there!