gluren bij de buren
Franken vertelt

Drie bikkelharde feiten over beursdeelnames

Wie vogels wil spotten, kan twee dingen doen: ofwel installeer je je knus achter het keukenraam en wacht je geduldig tot er een verloren kauw of een verdwaalde mus langs fladdert; ofwel trek je de natuur in, gewapend met een verrekijker en een fototoestel. Wie nieuwe klanten wil vinden, heeft een vergelijkbare keuze: ofwel blijf je achter je bureau wachten tot er eentje van zich laat horen, ofwel trek je naar een plek waar die nieuwe klanten massaal aanwezig zijn. Hoeft het betoog dat die tweede optie veruit de interessantste is?

Massale concentratie

Je hoort over beurzen van alles beweren, maar één ding blijft altijd overeind: het is een plek waar massaal nieuwe (én bestaande) klanten aanwezig zijn. Veel meer dan je als individueel bedrijf kan behappen. Op de beurs bereik je mensen waarvanje niet eens het bestaan kon vermoeden. Door op een beurs aanwezig te zijn, vergroot je stelselmatig jouw klantenkring, zowel in de breedte als in de diepte. Ook als ze niet meteen concrete aankoopplannen hebben.

Blijvende indruk

Hoe knap jouw website ook in elkaar zit en hoe fraai jouw catalogus er ook mag uit zien, het blijven vluchtige media. Ze bespelen één of hooguit enkele zintuigen en ze houden geen rekening met de reacties van de lezer. Op de beursstand bespeel je alle zintuigen van de bezoeker en kun je de communicatie voortdurend bijsturen op basis van zijn of haar reacties. Dat zorgt voor een indruk die lang blijft nazinderen. Elkaar blijven ontmoeten blijft de boodschap.

Werk op de plank

Deelnemen aan een beurs is werken aan de toekomst: niet alle contacten die je op de stand legt, leiden onmiddellijk tot een deal. En dus heb je de komende weken en maanden behoorlijk wat werk op de plank. Informatie toesturen, offertes maken en opvolgen, onderhandelen… Met een beetje geluk ben je er net zo lang zoet mee tot het weer tijd is om een volgende beursdeelname voor te bereiden.

Tell me more, tell me more?

Heb je een vraag, bedenking, opmerking, idee?
Laat het ons weten! Wij luisteren graag naar jouw verhaal.

Almost there!