Franken Standenbouw standbouw 417 Decoprint17 Heimtextil01 M Franken Standenbouw standbouw 417 Decoprint17 Heimtextil02 M Franken Standenbouw standbouw 417 Decoprint17 Heimtextil03 M

Neemt u straks aan een beurs deel? Deze vijf vragen moet u vooraf samen met de ontwerper beantwoorden om met een krachtig standontwerp voor de pinnen te kunnen komen. Wat wil ik? Wie zijn mijn bezoekers? Wat willen mijn bezoekers? Wat doet mijn product? en Wat moeten bezoekers zich na de beurs herinneren?


Wat wil ik?

Er zijn honderden goeie redenen om aan een beurs deel te nemen, maar die zijn niet allemaal op uw situatie van toepassing. Wilt u vooral nieuwe contacten leggen of bestaande klanten ontmoeten? Neemt u een keer of meerdere malen deel? Aan welke beurzen? Wilt u producten demonstreren of focust u op verdiepende gesprekken die in alle rust kunnen plaats vinden? De antwoorden op al die vragen bepalen de krachtlijnen van de stand: open of eerder gesloten standenbouw, traditionele houtbouw of een combinatie met een modulair bouwsysteem, uiteenlopende standoppervlaktes, hergebruik van standelementen in de showroom… 


Wie zijn mijn bezoekers?

Niet alle bezoekers van deze of gene beurs zijn voor u relevant. Wie wilt u straks over de vloer krijgen?  Kennen zij uw producten en uw merk? Welke associaties maken ze het vaakst? Met welke andere communicatiemiddelen wilt u hen bereiken? De antwoorden op deze vragen geven de ontwerper houvast om bepaalde standonderdelen en standfuncties extra in de verf te zetten. In de standenbouw kan rekening gehouden worden met extra grote bedrijfslogo’s, geanimeerde productdemonstraties, afgezonderde spreekruimtes enz.


Wat willen mijn bezoekers?

Over smaken en kleuren valt niet te twisten. Over wat een goeie beursstand is eigenlijk ook nietwel: die vertelt mee een verhaal dat bezoekers aanspreekt. Hoe? Door in te zoomen op gebruikersvoordelen. De standenbouwer maakt de vertaalslag van (verkoop)argumenten in een brochure naar een fysieke aanwezigheid die via een handvol woorden, maar vooral via krachtige beelden bezoekers overtuigt: hier moet u zijn! Aan deze professionals kunt u uw probleem toevertrouwen! Met hen is het prettig zakendoen!  


Wat doet mijn product?

Er is wat inlevingsvermogen voor nodig om een scherp beeld te krijgen van wat uw product bij de klant of eindgebruiker doeét. En er is wat verbeeldingskracht voor nodig om dat een tastbare, driedimensionale vorm te geven. Standenbouw is veel meer dan zomaar een tijdelijke onthaal- en demoruimte optrekken. Het is in de eerste plaats het probleemoplossend vermogen van een product op een heldere, visueel boeiende en overtuigende manier tot leven brengen.


Welke herinnering?

Voor de beursbezoeker is het verblijf op uw stand een korte, maar intensieve confrontatie waarbij alle zintuigen geprikkeld worden. Maar welke boodschap wilt u dat er straks in het geheugen van de bezoeker blijft hangen? De standenbouw beïnvloedt op meerdere manieren wat er bij de bezoeker blijft hangen: door de gebruikte visuals, door de demo’s, maar bijvoorbeeld ook door de eyecatcher die ingezet werd, door de gesuggereerde looprichting of door het integreren van licht, geluid of geur.

Benieuwd hoe het team van Franken voor u met standenbouw het verschil maakt? Klik hier om kennis te maken. Of ga naar deze pagina voor meer artikelen over standenbouw.  

   

Franken – standenbouw die het verschil maakt

Een beursstand van Franken valt op, communiceert helder, prikkelt de zintuigen en nodigt uit tot een gesprek. 

Deel dit nieuwsbericht